Translate

onsdag den 30. maj 2012

Av min opvask

Det er længe siden at jeg skrev sidst. Jeg har alt for meget i mit hoved til at overskue at sætte mig og skrive. Nu må jeg lige skrive lidt, det er jo bedre end ingenting. :D

Jeg har haft det ret skidt det sidste stykke tid, og jeg har en lille teori om hvorfor. Jeg har efterhånden boet det nye sted i en måneds tid, og tingene begynder at hobe sig op. Opvask, vasketøj, mere opvask.
Jeg prøver jo at være hudløs ærlig her i min blog, det er det vigtigste. Men det her skulle jeg lige overveje, om jeg ville skrive, for min egen skyld, for jeg synes ærlig talt, at det er flovt.
I de 27 dage, hvor jeg har boet på Palnatokesvej, har jeg ikke vasket op, vasket tøj, eller gjort rent på nogen vis. Særligt det med opvasken er problematisk, for så mange ting har jeg ikke. Så må man blive kreativ, når man mangler en kniv eller ostehøvl, det er heller ikke sjovt uden glas. Nu ved de fleste jo nok, at det her ikke handler om dovenskab, men jeg føler alligevel at jeg må påpege det! For det værste jeg kan forestille mig er, hvis nogen skulle synes at jeg er klam, eller doven for den sags skyld.
Jeg har ikke bedt nogen om hjælp, det kræver jo at jeg skal indrømme, at jeg ikke kan det selv. Som en 20 årig, med pæren i orden, synes jeg det er et nederlag, at være havnet her.

Øv øv øv øv...

Men i morgen skal jeg til samtale med min sagsbehandler. Så kommer der nok lidt gang i tingene, og meget mere behøver jeg egentligt ikke :)

Alt det bedste,
Mathilde

2 kommentarer:

  1. Sødeste Mathilde... Det er absolut ikke flovt at være havnet der. Alle os der har været der, ved hvad du slås med og det har INTET med dovenskab at gøre.
    Skulle nogen få den tanke, må du tilgi' dem for de dømmer af lutter uvidenhed.
    Jeg beundre SÅ meget dit mod og din åbenhed omkring din tilværelse med angst.
    Du gør en stor forskel for mange ved at bryde tavsheden. Kram Thea

    SvarSlet
  2. Det er dejligt at få dine kommentarer Thea :D

    SvarSlet