Translate

tirsdag den 22. maj 2012

Jeg gør en forskel

Jeg har haft nogle utrolige dage! De har som sådan ikke været vildt gode, på den måde at jeg ikke har haft det helt godt, men jeg har overvundet min angst flere gange. Så på anti-angstfronten har det jo været fantastiske dage. Det har nu også været spændende; Jeg er blevet interviewet af en journaliststuderende, der skal skrive en artikel om socialangst. Det skete så i går, 2 timer og 40 min, kun om mig :D Det har jeg da drømt om skulle ske, måske bare i en lidt anden sammenhæng. I mine drømme var det mere sådan: "Hvordan er det så at være gift med Prins Harry, og være Englands nye prinsesse?", "How does it feel to win an Oscar?", "Hvordan kommer man til at se så godt ud som dig?" Men det her var også ret godt, og min journalist Mai Gudmundsen var simpelthen så sød, og dygtig til at stille gode spørgsmål.
Jeg var godt nok nervøs før hun skulle komme, og jeg nåede også at aflyse en gang. Men dagen efter var jeg så klar til at klare opgaven. Så med sommerfugle i maven, og sved på panden, åbnede jeg mig for hende.
Jeg glæder mig simpelthen, som et lille barn, til at få lov til at læse artiklen, når den er færdig. Den kommer selvfølgelig også her ind på bloggen.

Det allernyeste der er sket, er lige sket for et par timer siden. Psykiatrifonden skal lave en film, og de mangler en med socialangst. Så var der en fra Psyk Info Odense, der anbefalede mig, fordi hun tænkte jeg ville være god på film. Og nu er der en journalist, der har skrevet for at få min mailadresse, og linket til min blog. Det virker jo helt surrealistisk. Jeg sagde selvfølgelig ja med det samme. Det er jo en chance jeg ikke kan gå glip af. Det er en kæmpe mulighed for at gøre en forskel, og vise verden at psykisk sygdom ikke skal være et tabu. Og det er jo lige præcis, hvad jeg kæmper for, og drømmer om.
Dog har jeg lidt svært ved at forestille mig, hvordan det hele skal foregå, så jeg kan gennemføre det. Men de tanker skubber jeg til side lige nu! Nu krydser jeg bare fingre, og håber at de vil bruge mig.

Hold da op, hvor er det varmt! Særligt for en puttetrold, som mig, der bare har det bedst under dynen!

Alt det bedste,
Mathilde

Ingen kommentarer:

Send en kommentar